tisdag 23 juni 2009

En nervkittlande upplevelse

Första inlägget här då, tänkte börja med en kort presentation om mig själv. jag är då 25 år och bosatt i Göteborgstrakterna, alltid med huvudet fullt av nya idéer, ena dagen kan det handla om att starta ett underklädesmärke, andra dagen då är jag i full rullning med att dra igång hotellet nere på Rhodos, ja planerna är många, får se hur många jag klarar av innan jag stupar kvarten =).

Aktuellt just nu är iaf mitt säkerhetsföretag, gjorde ett av bolagets första uppdrag igår på IKEA. Hemgångskontroller och Testköp, gick riktigt bra. Testköpet var nog det mest nervkittlande… jag tillsammans med säkerhetschefen på IKEA hade preparerat en kundvagn med varor, vi hade gömt varor för det dubbla värdet bland de varor som jag tänkte betala. Jag skulle med andra ord testa hur svårt det var att snatta med mig produkter ut ur kassalinjen. När jag stod i kassakön så kallsvettades jag och tankarna for i huvudet, vad skulle jag svara till han i kassan om han hittade sakerna som vi hade gömt undan… typ… ”oj låg dem där, det visste jag inte”. Vi hade gömt knivar för ett värde av 500sek i en matta och andra saker för ytterligare 500 sek i lådorna på ett halva priset nattduksbord som jag skulle köpa.

Så när det var min tur i kassan, då slog hjärtat dubbelslag. Han i kassan slog först in det som jag lade upp på rullbandet, sen skulle han slå in de saker som vi hade preparerat… nattduksbordet gick fint, men matten vägrade att bli inläst, så han fick börja flytta och vända på den och jag tänkte för mig själv att nu upptäcker han sakerna. Men så helt plötsligt så lästes den in också och några sekunder senare var jag igenom kassalinjen, uppdraget slutfört med en tung pust.

Säkerhetschefen var inte allt för nöjd hon ville ju att personalen skulle ha bättre uppsikt, men jag var glad att jag slapp situationen i att bli upptäckt och allas blickar runt mig på mig.

Kvällen avslutade jag med lite hemgångskontroller, men nu vet jag iaf hur det känns att vara tjuv om än på låtsas haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar